Ordinace pro ženskou sexuologii

Proč speciálně pro ženy?

Nedávno se mě moje pacientka zeptala: „ O čem vlastně sexuologie je?" Většina lidí má představu, že sexuolog léčí „pedofily, impotenty a HIV pozitivní".

V praxi je však obor sexuální medicíny mnohem širší a zabývá se častějšími obtížemi, než jsou sexuální deviace. Řada žen v gynekologické ambulanci postrádá především komunikaci na téma intimita, sexuální obtíže, plánování rodičovství, prevence sexuálně přenosných onemocnění, ochrana proti rakovině děložního čípku apod.

Pouze v naprosté výjimce se jich gynekolog zeptá, zda masturbují, mají-li orgasmus, popřípadě jsou-li při ...styku...souloži...sexu dostatečně vzrušené.

Bohužel většina žen sama rozhovor na toto téma nezačne. Některé se zeptají, avšak nedostanou uspokojivou odpověď, protože lékař nemá čas anebo dostatečné znalosti v dané problematice.

V naší praxi se snažíme vyhovět ženám a dát jim čas a prostor nalézt příčinu svých obtíží a účinně s nimi pracovat. Velmi vítáme také přítomnost partnera, protože intimita a společné sdílení sexuálního uspokojení není věcí jedince. Naopak velmi často se najde příčin problému více a to na obou stranách, a proto je dobré pracovat na věcech společně.

V naší ordinaci nabízíme:

• diagnostika a léčba potíží v oblasti sexuality - bolesti při pohlavním styku, poruchy sexuální touhy, potíže s dosažením orgasmu, nedostatečné sexuální vzrušení
  • poradenství při plánování rodičovství
  • poradenství, diagnostika a léčba potíží v sexualitě žen spojených s klimakteriem a jinými hormonálními poruchami
  • poradenství a pomoc při potížích v oblasti sexuální orientace
  • poradenství v oblasti poruch sexuální identity a preference
  • poradenství a pomoc při řešení sexuálních problémů žen v důsledku chronických onemocnění
  • poradenství a pomoc při řešení sexuálních problémů žen v důsledku onkologických onemocnění
  • individuální a párová sexuální terapie

Ordinace pro ženskou sexualitu vedená lékařkou s gynekologickým a sexuologickým zaměřením dává možnost řešení problémů rychle,efektivně a v bezpečném a diskrétním prostředí.

Ženské sexuální dysfunkce - anglicky

MUDr. Petra Vrzáčková, Ph.D., FECSM

sexuologie, ženská sexuologie

Skupinová terapie pro ženy